Argentum | Facilitaire coördinatie Microsoft Schiphol
13618
single,single-portfolio_page,postid-13618,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.1.2,vc_responsive

Facilitaire coördinatie Microsoft Schiphol

office_2
 

OPDRACHT

 

Tijdelijke vervanging van de facility coördinator op de afdeling Facilities van Microsoft Schiphol namens CBRE GWS Integrated Facility Management.
 
Naast de facility coördinator bestond het geoutsourcete facilitaire team ook uit een site manager, een servicedesk medewerker, twee postkamer medewerkers en een handyman. Facilitaire diensten als schoonmaak, koffievoorziening en technisch onderhoud zijn ondergebracht bij derden, waarbij Facilities toeziet op de kwaliteit van de dienstverlening.

 

BIJDRAGE AAN HET PROJECT

 

In de rol van facility coördinator waren gedurende negen maanden mijn dagelijkse werkzaamheden:
• Maandelijkse HSE (health, safety en environment) rapportage, onderbouwd met werkplek inspecties, diverse veiligheidsformulieren, leveranciersscreening, toolboxen, etc.;
• input leveren aan de Site Manager voor de maandelijkse rapportage aan de opdrachtgever zoals locatie update, aandachtspunten voor schoonmaak en veiligheid, innovaties en andere bijzonderheden;
• aanmaken van KWIS meldingen in het Facilitair Management Informatie Systeem;
• meldingen uitzetten aan leveranciers/gebouweigenaar, werkzaamheden inplannen en toezien op de kwaliteit van de werkzaamheden;
• offertes opvragen, inkooporder nummers aanmaken, bijhouden van budgetoverzicht;
• ondersteuning bieden op het gebied van Facilities aan evenementen;
• parkeerpassen en lockers klaarmaken voor (nieuwe) medewerkers en eerste aanspreekpunt voor de business.

 

Daarnaast is invulling gegeven aan diverse kleine projecten:
• Inventarisatie van het meubilair op zes werk etages. Op basis van de huidige staat en aantallen is een advies gegeven voor vervanging;
• uitwerken van voorstellen voor nieuwe of vervangende diensten van onder andere de rookcabines, watertapvoorziening en bureaustoelen;
• herschrijven BHV- en ontruimingsplan en verbeteringen in de operationele uitvoering doorvoeren;
• opstellen van een jaarplanning voor het periodiek onderhoud, overleggen met leveranciers en jaarlijks terugkomende actiepunten;
• organiseren van een opruimactie van spullen uit de externe opslag.

 

RESULTAAT

 

Bovenstaande relevante onderwerpen, zijn als input door de facilitaire regiepartij meegenomen in de ontwikkeling van de huisvestingsplannen van Microsoft in de toekomst. De kleine projecten zijn afgerond en overgedragen aan Facilities.
 

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie over deze case? Neem dan gerust contact met ons op. Bel met Henriëtte Köhnen via 06 14 79 57 17 of stuur ons een mail via het contactformulier.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies' om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met het gebruik van deze website zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen. Of klikt u op 'Accepteren' dan gaat u hiermee akkoord.

Sluiten