Argentum | Service team NS
12561
single,single-portfolio_page,postid-12561,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.1.2,vc_responsive

Service team NS

OPDRACHT

 

De klant (NS/DMO) wil graag dat de facility organisatie binnen NS eigenaarschap toont en hen bedient in de totale facilitaire dienstverlening. Daarnaast wil de klant en Facility Management de dienstverlening van alle leveranciers naar een hoger niveau brengen. Dit geldt voor zowel de ontvangst bij de receptie, de schoonmaak als van het oplossen van storingen en problemen. Het doel is om de bewoners en gasten een warm welkom gevoel te geven waar hen aan niets ontbreekt. Als object is genomen de onlangs verbouwde toren op Hoog Catharijne die door de NS wordt bewoond. Men noemt dit de Katrijnetoren ook wel KTT genoemd.

 

Samen met en mede in opdracht van AAFM Facility Management hebben wij de vraag van de klant NS/DMO ingevuld als regiefunctie met als opdracht Service Excellence in de keten te realiseren.

 

In samenspraak met de ketenpartners (leveranciers) en Facility Management hebben wij, nadat wij met elke leverancier hadden gesproken, een Kick-off georganiseerd om een succesvolle samenwerking in de keten te smeden.
Onder de naam Service team NS laat je partnership ontstaan met de volgende kernkwaliteiten:

  • Klantgerichtheid (Anderen moeten kunnen excelleren en ik ondersteun hen)
  • Ondernemerschap (wat kan ik er zelf aan doen)
  • Teamspeler (we doen het samen)
  • Vakmanschap (ik ben een expert)
  • Innovatief vermogen (het kan altijd beter, volg de ontwikkelingen)
  • Gastvrij gedrag (ik voel mijzelf welkom en laat iedereen zich welkom voelen)
  • Eigenaarschap (dit is mijn huis en ik voel me verantwoordelijk)
  • Initiatief (ik ben proactief en denk voor i.p.v. na)

 

BIJDRAGE AAN HET PROJECT

 

Argentum heeft deze kick-off enthousiast begeleid waarbij de betrokkenheid, kennismaking en competenties zijn gericht in de vorm van een workshop nader toegelicht en geëxpliciteerd. Deze workshop stond in het teken van eigenaarschap, verbinding en fun. Tijdens deze middag hebben de keten leveranciers elkaar door middel van speed daten beter leren kennen, hebben wij gediscussieerd over eigenaarschap en ideeën uitgewisseld. Doel hierbij was om de dienstverlening en klantvraag zo effectief mogelijk en kostenbewust te vertalen naar juiste oplossingen met ruimte voor innovatie en continue verbetering. Argentum heeft naast het begeleiden van deze workshop ook het voortouw gekregen door als Service Manager en als coach op te treden om het 1FMteam verder vorm te geven.

 

PROJECTRESULTAAT

 

Het project is gestart met de Kick-off echter het is going concern en is niet af zoals een project betaamt. Het vraagt continu aansturing en monitoring. Het was een inspirerende middag met betrokken ketenpartners als deelnemers in het 1FMteam. Zij gaan het verschil maken door het ontzorgen van de bewoners door hun volledig te ondersteunen in alle faciliteiten die zij nodig hebben voor de gebouw gebonden dienstverlening in KTT. Naast concrete acties en overwegingen met betrekking tot aandachtspunten voor onder andere het onderhoud en beheer van het gebouw en klantbeleving, zijn er concrete oplossingen aangedragen om overall kostenbewuster en beter gebruik te maken van de huisvesting. De middag is succesvol afgesloten met het idee om een gesponsorde 1FMteam funparty te organiseren gericht op samenwerking en teambuilding voor zowel ketenleveranciers als bewoners van KTT.

 

Het borgen dat alle verbeteringen voor de ketensamenwerking, uitgesproken acties en ideeën ook daadwerkelijk worden doorgevoerd en verder worden ontwikkeld is de verdere opdracht. Als start vindt er op operationeel niveau een weekstart plaats, op tactisch niveau een tweewekelijks overleg en met de bewoners wordt een maandelijkse ambassadeurs overleg georganiseerd. Om verdere ontwikkeling in kwaliteit en dienstverlening te innoveren wordt een innovatieplatform opgericht

 

 

 

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie over deze case? Neem dan gerust contact met ons op. Bel met Henriëtte Köhnen via 06 14 79 57 17 of stuur ons een mail via het contactformulier.

Opdrachtgever

Nederlandse Spoorwegen

Categorie
Facilitair management

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies' om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met het gebruik van deze website zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen. Of klikt u op 'Accepteren' dan gaat u hiermee akkoord.

Sluiten