Argentum | Trainingsprogramma klantgeoriënteerde organisatie
13444
single,single-portfolio_page,postid-13444,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.1.2,vc_responsive

Trainingsprogramma klantgeoriënteerde organisatie

OPDRACHT

 

Wij willen graag door de klant van een inhoudelijke technische organisatie meer als een klant georiënteerde organisatie gezien worden. De opdrachtgever is trots op de teams die bij Strukton Worksphere, bij NS en bij Van Lanschot, zich met veel passie inzetten voor hun klanten. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich blijven ontwikkelen. Om het beste effect voor een klant georiënteerde organisatie te realiseren, krijgen de teams een op maat gemaakt trainingsprogramma.

 

BIJDRAGE AAN HET PROJECT

 

Voor de invulling en vormgeving van het trainingsprogramma heeft Argentum de wensen en uitdagingen bij de opdrachtgever opgehaald. Naast persoonlijke groei wordt tijdens het programma aandacht besteed aan teamontwikkeling. Deze doelstellingen zijn bereikt door de focus van het programma te leggen op vakmanschap, eigenaarschap, gastvrijheid en verbinding.

 

De procesbegeleiders van Argentum hebben de teams meegenomen in een sprookjesachtige omgeving van de Efteling. De medewerkers werden door een Eftelinger meegenomen in de ontwikkeling van de klantgerichtheid van de Efteling. Gedurende de dag hebben de medewerkers een kijkje achter de schermen gekregen in het park.. Zo hebben zij kunnen toetsen welke passie en trost medewerkers van een gastvrije organisatie zoals de Efteling uitstraalt. Ook werd eigenaarschap en vakmanschap meer inhoudt gegeven en laat zien hoe je dit doet. In een interactieve workshops hebben wij de deelnemers uitgedaagd en begeleid met accenten op het bewust bekwaam zijn en het kennen van eigen en elkaars (kern)kwaliteiten. Door de kwaliteiten maar ook valkuilen, uitdagingen en allergieën te delen met collega’s ontstaat verbinding.

 

In de 2 daagse trainingen hebben de procesbegeleiders van Argentum de deelnemers de tweede dag geïntroduceerd in het spelen van een gedrag- en drijfverenspel.
De deelnemers kregen door middel van het spel inzicht hoe hun gedrag overkomt en waarom zij de dingen doen, zoals zij dat doen. De derde trainingsdag heeft plaatsgevonden bij de opdrachtgever in huis. Na het delen van de ervaringen bij de Efteling (Wie ben ik, Wat kan ik, Wat wil ik) is er gestart met het interactieve ketenspel “Los Het Op!” Tijdens dit spel zijn de ervaringen van de voorgaande trainingsdagen, volledig aan bod gekomen. Op een zeer interactieve wijze, waar het oplossen van vraagstukken direct de klanttevredenheid beïnvloed, hebben de deelnemers naast klanttevredenheid ook in de praktijk kunnen ervaren hoe je samenwerkt en hoe je kunt samenwerken.

 

PROJECTRESULTAAT

 

De medewerkers kijken terug op een perfecte balans tussen leerzame, waardevolle en leuke trainingsdagen in een inspirerende wereld van sprookjes en werkelijkheid. Op een prettige laagdrempelige manier en met verschillende interactieve werkvormen, zijn de medewerkers door Argentum begeleid. Zij zijn bewust geworden van hun persoonlijke drijfveren en kwaliteiten. Ook hebben zij kunnen beleven wat eigenaar- en vakmanschap precies inhoud en hoe de klant gastvrijheid ervaart. Naast individuele groei hebben de medewerkers ook hard gewerkt aan de groei en ontwikkeling van het team. Zij kwamen als losse teams en hebben elkaar gevonden in de kwaliteiten van ieder teamlid en men is beter gaan samenwerken. De collega’s zoeken elkaar op om af te stemmen of ervaringen uit te wisselen die weer gebruikt kunnen worden bij de klanten. Het tonen van eigenaarschap en betrokkenheid bij hun klanten heeft geresulteerd dat de klantgerichtheid is verhoogd. Er is een klant georiënteerde organisatie geworden met een technisch specialisme om problemen op te lossen.

 

Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie over deze case? Neem dan gerust contact met ons op. Bel met Henriëtte Köhnen via 06 14 79 57 17 of stuur ons een mail via het contactformulier.

Opdrachtgever

Strukton

Categorie
Organisatieontwikkeling, Teamontwikkeling

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies' om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met het gebruik van deze website zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen. Of klikt u op 'Accepteren' dan gaat u hiermee akkoord.

Sluiten